Cum să ne creștem rezistența la efort fizic

O mulțime de oameni au început să conștientizeze riscurile pentru sănătate a stilului modern de viață, tot mai comod și mai sedentar. Studii recente arată că sedentarismul este chiar mai periculos decât fumatul. Iată câteva efecte devastatoare:  obezitatea, riscul crescut al bolilor de inimă, al cancerului, al diabetului zaharat, osteoporoza, tulburările de somn,  durerile de cap, scăderea tonucului muscular, stările depresive, accelerarea procesului de îmbătrânire.
Într-o bună zi ne trezim și conștientizăm că așa nu se mai poate și că trebuie să facem imediat o schimbare în stilul nostru de viață  Ne cumpărăm entuziasmați echipamente sportive, abonament la sală sau o bicicletă și…. constatăm după două zile de efort că… abia ne mai putem ridica din pat. Oboseală, dureri musculare, trosnit de genunchi și o stare generală deplorabilă….da, efortul susținut produce modificări majore, greu de suportat în corpul nostru, care ne pot face să renunțăm la ideea de a face mișcare Ce e de făcut?
Iată câteva sfaturi utile :
  • să ne verificăm starea de sănătate, pentru a exclude existența unor boli și să consultăm un antrenor
  • să facem efort puțin și des, până când corpul își intră în ritm
  • să folosim regula celor 10% (adică  vom crește durata efortului treptat, nu mai mult de 10% pe săptămână)
  • alimentatia noastră va fi bogata in legume si proteine, dar săracă în carbohidrați , iar nivelul de hidratare va fi unul corespunzător
  • ne vom proteja mușchii și articulațiile cu creme și unguente împotriva întinderilor și durerilor musculare
  • dacă sportul ales de noi este unul de tip aerob (alergare, bicicletă, tae-bo, înot,fotbal, etc) vom folosi suplimente cu L-Carnitrină, pentru a ne crește rezistența la efort și a ne crește tonusul
L-carnitina este implicată in metabolismul grasimilor și creste rezistența organismului atunci cand facem sporturi de tip aerob (jogging, înot). De asemenea,aceasta reduce riscul de leziuni musculare în timpul antrenamentului și ajută la optimizarea proceselor de recuperare a țesutului muscular.
Carnitina este de folos și in rezolvarea problemelor cauzate de obezitate, oboseală, ne poate îmbunătăți performanțele atletice, conferă o stare de bine si dă un plus de enegie.
L- Carnitina ne mai poate ajuta la reducerea sau mentinerea nivelului trigliceridelor si al colesterolului, avand in vedere ca mobilizeaza acizii grasi in organism. Stratul adipos al organismului nostru (din solduri, fese, coapse si nu numai) contine o cantitate semnificativa de acizi grasi. Trebuie stiut ca acestia sunt o forma de energie, pe care corpul o foloseste mai greu, avand în vedere ca acesta prefera sa arda mai degraba glucoza.
L-Carnitina actioneaza ca o “escorta” pentru acizii grasi. De aceea L-Carnitina poate ajuta în dietele de slabire, daca o asociem cu efortul fizic, practicând aerobic, alergare, bicicleta, tae-bo sau altele de acest gen, pentru a determina o ardere mai rapida a grasimilor. Este important sa asociem suplimentul cu L-Carnitina cu alimente care contin Omega 3, obligatoriu exercitii fizice si sa limitam nivelul carbohidratilor din dieta zilnica. (Carbohidratii stimulează eliberarea de insulina care inhibă efectul carnitinei)
L-Carnitina  mai îmbunătățește funcția hepatică si reduce semnificativ riscul apariției bolilor cardiovasculare
L-Carnitrina din gama Siberian Super Natural Sport conține: L-carnitină (furnizată de celebra companie Lonza într-o formă rapid asimilabilă), extract de eleutrococcus(ginseng siberian), ceai verde si vitamina C organică.

Administrare: 1 dată pe zi, 2 pastile, în timpul mesei principale. În zilele când facem sport, vom lua produsul cu 30 minute înainte de începerea antrenamentului.