Sfârșitul ”verii feminine” sau cum să punem bufeurile pe ”hold”

Mai întâi vestea proastă: Oricât am vrea, dragi femei, nu putem ocoli/păcăli/fenta mersul firesc al Vieții!

ȘI acum vestea bună: Sfârșitul ”Verii feminine” ≠ sfârșitul ”Erei feminine”! 🙂

Să detaliem:

La fel cum Natura are ciclicitatea ei, exprimată în anotimpuri, la fel și noi, femeile avem anotimpurile noastre proprii, conform acelorași legi firești. Primăvara suavă, cu bobocii ei ce stau să dea în floare este urmată de vara cea toridă și dătătoare de viață, – care la rândul ei , face loc treptat unei perioade calde și pline de Înțelepciune, când fructele coapte sunt culese și savurate.  Nu mai este menirea femeii să dea viață în această perioadă  – ea se schimbă într-un mod firesc și natural- femeia a ajuns  la maturitate, ea trebuie să culeagă ce a semănat și să transmită experiența acumulată generațiilor următoare. Momentul sfârșitului ”verii” 

Totuși, primele marcaje ale acestui moment , denumit de medici ”sindrom preclimacteric”, sau premenopauză ne pot lua pe nepregătite, ba chiar speria prin intensitatea lor și senzațile neobișnuite. Odată cu apariția primelor semne fizice ale menopauzei, cauzate de modificările hormonale specifice vârstei 40+ (creșterea în greutate, neregularitatea ciclului menstrual, pierderea de masă osoasă, uscarea tegumentelor sau căderea părului), femeile se trezesc în fața unei alte experiențe traumatizante – modificările psiho-emoționale, ce apar brusc, dându-le  stări puternice de nervozitate,  depresie, teamă de îmbătrânire. În afară de aceste stări emoționale intense, statisticile spun că 75% dintre femei experimentreză celebrele bufeuri, cu senzații de jar interior, transpitrație bruscă, în special la nivelul capului și al pieptului, amețeală, etc. Putem oare găsi o modalitate de a le face față și dacă da, care sunt soluțiile optime?


Ce sunt bufeurile? Acestea se manifestă printr-un sentiment brusc de căldură în zona feței și a părții superioare a corpului,  însoțit de anxietate, palpitații, amețeli, dureri de cap și pusee de transpirație abundentă.

 

 


Puseele de transpirație abundentă la femei – cât de grav poate fi?

După frecvența apariției bufeurilor putem determina gravitatea decurgerii menopauzei:

  1. Până în 10 bufeuri pe zi – grad scăzut de severitate
  2. Între 10 și 20 de bufeuri pe zi – grad mediu;
  3. Peste  20 de bufeuri zilnic – grad mare de severitate a manifestării sindromului menopauzei.

 

Din păcate, aproximativ jumătate dintre femei experimentează varianta severă a menopauzei, resimțind practic o stare permanentă de nervozitate și stres. (Acest lucru se întâmplă și pentru cî menopauzei, este adesea secondată de  alte afecțiuni, destul de frecvente la femeile de peste 40 de ani, care au ca simptom hiperhidroza – acestea sunt hipertiroidia, bolile sistemului nervos și diabetul zaharat

Un factor suplimentare de stres poate fi durata manifestării sindromului menopauzei, care poate varia de la 1 an la 5 și chiar mai mult. Bineînțeles că nimeni nu este dispus să experimenteze aceste senzații negative atât de mult timp!

De ce?

Pentru că bufeurile, fiind însoțite de transpirație abundentă periodică, (care poate avea un miros înțepător specific), de bătăi accelerate ale inimii și dureri de cap, pot scădea simțitor calitatea vieții unei femei .

Nemaivorbind de problemele cu somnul,de starea de oboseala accentuată și deteriorarea echilibrului sufletesc; cumulați, acești factori pot agrava serios starea de sănătate a unei femei pe perioada menopauzei.

Ce este de făcut?

  • Urmăriți modificările tensiunii arteriale dimineața și seara.
  • Vizitați regulat medicul ginecolog, faceți frotiuri ale secreției vaginale, examen ecografic al organelor de reproducere și mamografie la intervale de 6 luni;
  • Verificați-vă nivelul de colesterol de minim 2 ori pe an;
  • Luați complexe de vitamine și minerale, polivitamine cu coenzima Q10, pentru completarea carențelor;
  • Practicați un mod de viață sănătos, faceți mișcare în aer liber, exerciții de fitness, yoga,etc.
  • Aveți grijă zilnic de sănătarea psiho-emoțională și de menținerea echilibrului sufletesc.

Cum controlăm transpirația abundentă?

Din fericire, la ora actuală există o gamă largă de remedii, menite să elimine simptomele neplăcute ale menopauzei și să îmbunătățească calitatea veții femeilor în această perioadă. Medicina modernă dispune de un arsenal întreg de metode care ne ajură să luptăm cu excesul de transpirație, cauzat de fluctuații hormonale.

  1. Antiperspiranții, care au capacitatea de a reduce volumul transpirației cu până la 40-50%. Singurul neajuns este  că aceștia nu pot fi aplicați pe orice parte a corpului.
  2. Remedii calmante, de preferat de origine vegetală, care ajută la scăderea excitației nervoase și reduc anxietatea și stările de agitație.
  3. Costisitoarele injecții cu Botox și fizioterapia( ionoforeză) Ca rezultat al acestor proceduri, intervine o blocare a transferului impulsului de la terminațiile nervoase către glandele sudoripare. Prin urmare, pe durata acțiunii substanței active, funcționalitatea glandelor sudoripare este oprită.
  4. Sympatectomia – excizia sau prinderea nervilor asociați cu glandele sudoripare. Sympatectomia tradițională se practică din ce în ce mai rar, deoarece riscul de complicații este ridicat. În plus, o astfel de operațiune este și ea destul de costisitoare.
  5. Suplimentele biologic active pe bază de extracte vegetale , ce au o acțiune blândă și un efect terapeutic pronunțat.

Un remediu complet împotriva transpirației în menopauză, pe care îl recomand cu încredere:

Suplimentul organic „Seber”. Reducerea transpirației abundente la femei în premenopauză. Avantaje:

• Ingrediente 100% naturale din plante medicinale.

.• Efect blând, neinvaziv: nu încalcă fiziologia feminină

.• Raport optim preț-calitate.

Cum acționează ”Seber”?

• Reglează activitatea glandelor sudoripare.

• Suprimă dezvoltarea bacteriilor responsabile de apariția mirosului neplăcut al transpirației

.• Împiedică dezvoltarea inflamației și a iritațiilor cutanate, cauzate de transpirația crescută.

• Normalizează activitatea sistemului neurovegetativ, care reglează transpirația

 Se administrează 2 capsule pe zi în timpul meselor.

Durata administrării este de 1-2 luni (sau pe timpul sezonului de vară).

Compuși activi: extract de frunze de salvie, extract de frunze de hrean, extract de iarbă de cimbru.


 

Salvia – un ajutor natural eficient împotriva bufeurilor. Vindecatorii tradiționali, cu multe secole în urmă au atribuit proprietăți miraculoase salviei. Se credea că o persoană care face o baie cu salvie înainte de culcare, s-ar naște din nou  a doua zi, lăsând în urmă toată vanitatea și grijile, spălate de forța vindecătoare a salviei.


Pentru un efect mai pronunțat, combinați administrarea suplimenului alimentar „Seber” cu suplimentele organice „Chronolong” – cu fitoestrogeni vegetali (1 capsulă pe zi în timpul meselor) și „Elixirul feminin cu ioni de cupru din malachit” din seria „Propolis Siberian” (1 lingurițăă de 1-3 ori pe zi)

Reguli de aur pentru orice femeie 40+:

  1. Schimbă-ți atitudinea….față de TOT! Primul lucru pe care trebuie să-l faci este să-ți schimbi atitudinea față de ceea ce înseamnă menopauză. Din păcate, la noi este încă răspândit mitul că o femeie la menopauză este o persoană aflată în pragul bătrâneții, care și-a pierdut sau e pe cale să-și piardă definitiv farmecul feminin și atractivitatea. Această atitudine poate pune o mare presiune psihică pe orice femeie. Având în vedere că datorită restructurării hormonale reacționăm mai acut la provocări de orice fel, o astfel de atitudine a anturajului ne poate agrava simptomele existente și chiar poate declanșa o depresie. Deci, schimbăm percepția- mai întâi asupra menopauzei…apoi, asupra întregii vieți! Primește cu recunoștință fiecare nouă zi , practică gândirea pozitivă. Și vei vedea, lumea din jur va deveni mult mai bună!
  2. Ține minte – ești minunată la orice vârstă. Nu te lăsa provocată – menopauza nu înseamnă bătrânețe. Înseamnă doar încetarea funcției reproductive a corpului tău, ceea ce nu  împiedică o femeie să rămână activă și atrăgătoare mult timp de acum încolo. Dacă totuși resimți un disconfort emoțional – este timpul să înveți noi practici pentru armonizarea sufletului cu trupul și emoțiile, practici spirituale, care să îți alunge senzația că nu ești frumoasă sau atrăgătoare și să-ți crească încrederea în sine: yoga, meditații, psihoterapie, exerciții de respirație, sacroterapie, etc
  3.  Ai nevoie de vitamine și antioxidanți. Nenegociabil! Antioxidantii previn imbatranirea prematura a celulelor. Deci, o alimentatie bogata in prune, cătină, goji, capsuni, mure, zmeura, merisor, broccoli, ulei de masline, ardei gras, nuci pecan, struguri, morcovi, mazare, ciocolata neagra si anghinare ofera organismului antioxidantii necesari pentru a lupta cu radicalii liberi care cauzeaza imbatranirea preamatura si, implicit, duc la instalarea menopauzei.La fel de importante sunt elementele Calciu, Magneziu și Potasiu, răspunsătoare de sănătatea oaselor. Fragilitatea osoasă este o altă problemă majoră a menopauzei, care nu se face simțită chiar de la început, deoarece pierderea calciului din oase se face treptat. . Totuși, când carența devine destul de acută, poate fi deja târziu și riscul de fracturi să devină un real pericol. De aceea este necesar ca vitaminele să fie administrate din timp.
  4. Consuma alimente bogate in fitoestrogen. Inainte de instalarea menopauzei, femeilor le scade nivelul de estrogen. Bufeurile, atacurile de panică  și senzația de lipsă de aer sunt primele semne că nivelul de estrogen din corp a scăzut. Fitoestrogenii sunt substanțe vegetale, „rude” îndepărtate ale hormonilor feminini (estrogeni). Aceștia, ajungând în organism, înlocuiesc parțial estrogenii reali, deficitul cărora devine mai puțin acut – ceea ce înseamnă că manifestările neplăcute ale menopauzei scad. Dacă începeți să luați fitoestrogeni deja din perioada de perimenopauză, puteți atenua simptomele menopauzei are se apropie.  Ca și alimentație, semintele de in, boabele de soia, nucile, cerealele integrale (ovaz, secara) sunt esentiale pentru a creste aportul de fitoestrogeni in organism.  Și mai eficient ne putem completa rezerva de fitoestrogeni din suplimente organice.  ”Chronolong” de la Siberian Health,  un remediu organic  cu fitoestrogeni naturali, colagen și acid hialuronic, poate fi o soluție excelentă pentru mențienrea activității hormonale în parametri optimi. Extractul din muguri de soya organică, în nici un fel modificată, sunt unul dintre ingredientele principale ale produsului, alături de colagen natural, acid hialuronic și vitamina C.

          5. Nu uita de miscare Exercitiile fizice n-ar trebui sa lipseasca din rutina unei femei  de 40+ ani. Menopauza apare si ca urmare a unei ovulatii neregulate, iar obezitatea în sine duce la ovulatii neregulate. Atentie, insa, exercitiile fizice prea intense pot duce, de asemenea, la instalarea menopauzei. Adoptă varianta de mijloc. Efortul fizic regulat conferă o stare de calm și siguranță,ajutându-vă să treceți mai ușor peste simptomele menopauzei

          6.Utilizeaza produse de ingrijire naturale

Produsele de ingrijire de sinteză pot duce la aparitia prematura a menopauzei, datorită substantelor chimice pe care le contin. Opteaza pentru produsele de ingrijire organice, fara parfumanți sau parabeni. Bea multa apa, renunță la fumat, mergi la culcare inainte de miezul noptii pentru a reduce stresul si a preveni aparitia ridurilor

         7. Tine-ti creierul in forma. Pe masura ce trece timpul, performanta creierului incepe sa scada. Insă, el poate fi antrenat, astfel încât sa fie in formă, indiferent de vârstă. Citeste, rezolva cuvinte incrucisate, joacă sah, invață o limbă străină.

8. Găsește-ți timp pentru tine și El.

Multe dintre noi, odată cu trecerea pragului de 40 de ani devenim îngrijorate de faptul că , odată cu creșterea copiilor devenim nenecesare,atât lor, cât și întregii familii.  Este exact vârsta la care relația cu partenerul de cuplu poate trece prin crize și  transformări majore .  Ce ar trebui să faci? Uită-te la toate acestea dintr-un unghi diferit. Copiii au crescut – e minunat! Ai acum mai mult timp pentru tine și pentru partener. Poți retrăi o a doua tinerețe la 45 de ani!  Aveți acum mai mult timp pentru voi doi: mergeți mai mult pe jos împreună, ieșiți la unfilm, comunicați unul cu celălalt, revigorați tradițiile vechi ale familiei.

Și nu uitați, dragelor: menopauza vine la un moment dat în existența oricărei femei. Totul e să nu o lăsăm să ne pună pe pauză întreaga viață!

 

 

 

Lasă un răspuns